Başarı hikayelerimiz

Print
Cem

Cem Tohum Vakfı Okulu’na yedi yıl önce 9 yaşındayken başladı. Eğitime başladığı dönemde yoğun öfke nöbetleri geçiriyor ve bir çok günlük yaşam becerisini yerine getiremiyordu. Akademik açıdan temel aritmetik, okuduğunu anlama gibi becerileri zayıftı. İfade edici dil becerileri; genel bilgi sorularına cevap verme, şahıs zamiri kullanma, bir konu hakkında sohbet etme, neden sonuç ilişkisi gerektiren sorulara cevap verme, nezaket ifadelerini kullanma gibi becerileri yerine getiremiyordu. Sosyal anlamda akranlarıyla iletişim kurmada yetersizlikler mevcuttu. Günlük yaşam içerisinde yer alan bir çok beceriyi; , telefonla konuşma-mesajlaşma, ATM kullanma, marketten alışveriş yapma, restaurantta yemek yeme-sipariş verme gibi alanlarda yeterizlikler gösteriyordu.  Cem şuanda akademik açıdan okuduğunu anlama becerilerini geliştirmiş,  dört işlem becerilerini;toplama-çıkarma-çarpma-bölmeyi, problem çözmeyi,zihinden toplama ve çıkarma yapmayı öğrenmiştir. Cem aynı zamanda ifade edici dil becerilerinin içeriğini geliştirmiş bir konu hakkında bağımsız olarak sohbet etmeyi, kendisiyle, çevresiyle ve olaylarla ilgili sorulan soruları cevaplamayı, problem durumlarına karşı basit bir şekilde mantık yürütüp bununla ilgili anlamlı ifadeler kullanmayı, nezaket ifadelerini kullanmayı, konuşmaları sırasında şahıs zamirlerini kullanmayı öğrenmiştir. Temel düzeyde İngilizce eğitimine başlamıştır.  Sosyal anlamda arkadaşlarıyla oyunlar oynamayı öğrenmiş, Scrabble, Tabu, pişti, papaz kimde gibi oyunlarını öğrenmiştir. Günlük yaşam becerilerinde ise Cem telefonla konuşup mesajlaşmayı, marketten alışveriş yapmayı ve ödeme yapmayı, ATM’den para çekmeyi ve yatırmayı, toplu taşıma araçlarını kullanmayı, restaurantta sipariş vermeyi ve yemek yemeyi öğrenmiştir. Cem aynı zamanda teknolojiyi kullanmayı öğrenmiş ve bunu yaşamının bir parçası haline getirmiştir. Günlük rutin ve etkinliklerini, randevularını el bilgisayarı kullanarak takip etme ve yerine getirme becerilerini kazanmıştır. Teknolojik oyunlar oynamayı, sosyal paylaşım sitelerini kullanmayı ve internette sörf yapmayı öğrenmiştir. Fotoğraf çekmeyi ve çektiği fotoğrafla ilgili yazılı ve sözlü basit düzeyde yorum yapmayı öğrenmiştir. 

Aplcan

 

Alpcan, Tohum Vakfı Okulu’na üç yıl önce 12 yaşında başladı. Eğitiminin başında sürekli kendi kendine konuşma, zıplama, bağırma, gülme, ellerini ileri geri sallama gibi çok yoğun tekrarlayan davranışları vardı. Etkinlikten kaçar, bazı etkinlikleri tekrar tekrar yapmak isterdi. Dil becerisine sahip olmasına rağmen başkalarıyla iletişim kurmazdı. Göz kontağı sınırlı, çevresindeki kişilere ve nesnelere karşı ilgisi çok azdı. Yaklaşık 6 yıl okuma yazma eğitimi almasına rağmen okuyup yazamıyordu. Para kullanmayı hiç bilmiyor, paraya değer vermiyordu. Arkadaş ilişkileri kuramıyor, arkadaşlarının etkileşimlerine tepki vermiyordu. Kendisiyle ilgili çok basit soruları bile cevaplayamıyordu. Matematik becerileri zayıftı. Alpcan, Tohum Vakfı Okulu’na başladıktan kısa bir süre sonra hızla birçok beceriyi kendi başına yapmayı öğrendi. Etkinliklerini sıraya koymayı, duş almayı, giyinmeyi, bisiklete binmeyi, restoranda yemek yemeyi, sosyal dil kullanmayı, telefonla görüşmeyi, daha iyi göz kontağı kurmayı, para tanımayı ve paraya değer vermeyi, okumayı, yazmayı, toplama işlemlerini, beklemeyi, kendisinden istenilenleri hemen yapmayı, kavramları ayırt etmeyi ve sessizce kendi başına çalışmayı öğrendi.

Siralama: 
11